EL PENSAMENT INCLUSIU
9 abril 2008El concepte d’inclusió és clau a l’hora d’entendre el significat d’escola inclusiva. Inclusió vol dir -incloure-, tenir en compte a tothom, pensar en uns i altres, en tots, però, per sobre de tot, en que tothom es senti inclòs. Per entendrens, a nivell social , és un pas més en el pensament democràtic; pensar no només amb els que et voten sinó amb els que no et voten o ni tan sols voten…pensar un model social que tingués en compte a tothom…
En l’escola inclusiva diem : alumnes diferents en una mateixa aula. Tenir en compte a tothom és tenir en compte la diferència, tenir en compte la manera de ser de cadascú, les seves destreses, el tarannà, les dificultats, el seu ritme, el caràcter, les afeccions…sense parlar de la llengua, la cultura…suposa un plantejament diferent. No totes les estratègies ni mètodes tenen en compte la diversitat. A tall d’exemple, per entendrens, i sense entrar en detalls( més endavant hi entrarem) un ensenyament basat en l’aprenentatge cooperatiu respon més a un model d’escola inclusiva, tot i que no és condició indispensable.